Jackpot Ås

Jag vet inte hur många gånger jag ska behöva tjata om det, men herregud. Att ett jävla djur kan förändra din syn på allting som har med livet att göra. Det känns som om du gjort det. Det går inte att förklara vad du betyder för mig. Räcker det med att säga att jag älskar dig mer än något annat?

Jag får alltid den här ångesten när jag känner att tiden inte räcker åt dig. Min jävla skola förstör allting. Jag känner den där stressen hela tiden. Man måste bara hem, hem, hem och plugga, plugga, plugga. Men hur mycket pluggar man sen när man väl är hemma då? Möjligtvis en timme. De där övriga tre timmarna då? Du kunde ju fått en av dom i alla fall.

Det känns som om jag sviker dig. Men jag trot egentligen inte att jag gör det. Ibland så önskar jag så innerligt att jag inte hade några egna hästar och bara dig. Du är en sån där snubbe som tar så otroligt mycket tid. Gud. Jag skulle rida dig varje dag. Det är nästan så att jag skäms över mig själv nu. Du behöver mig. Och jag behöver dig.

Jag hade en period i mitt liv som jag slösade bort på allt annat än stallet. Jag lämnade dig verkligen. Jag börjar nästan gråta nu. När jag kom tillbaka så stod du där. Det kan ju låta skrytsamt, men man såg att du inte var på topp. Du liksom bara stod där och hängde. Jag hade aldrig sätt sig så nere nån gång i hela mitt liv.

Gud. Jag minns verkligen den dagen då jag kom tillbaka till stallet. Jag gick direkt fram till din box och du bara stod där. Då förstod jag. Aldrig mer Emma. Du får aldrig mer lämna honom. Efter allt han gett dig så får du inte svika honom på det sättet. Jag var så fast att jag knappt hade tid att gå och byta till stallkläder.

Det där skäms jag för nu. Jag vet att familjer Melander aldrig skulle ge upp dig. Det har de fortfarande inte gjort. Men om det någongång nu skulle hända så skulle jag rädda dig. Du är värd varenda krona. Varenda minut. Jag vara vet att du är min förevigt. Jag gör vad som helst för dig. Dör du så dör jag med.

Gud. Folk måste tro att jag har en störning eller nåt, haha. Men jag tror inte att någon förstår vad jag känner för den där hästen. Inte ens Klara eller Mikaela som träffar mig varenda dag och som vet hur hästen är.
Han betyder allt för mig.




XOXO, Emma.


Kommentarer
Postat av: Anonym

All kärlek är bra. Oavsett vem som man älskar.

2009-11-13 @ 21:49:53
URL: http://matildas.bloggagratis.se
Postat av: Amanda aka Amzie

jag vet.

2009-11-13 @ 23:00:30
URL: http://amzie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0