miles to go

Igår när vi var på Epcot så hittade jag Miley Cyrus självbiografi och jag köpte den direkt. Ska jag vara helt ärlig så vet jag inte varför, men i alla fall. Idag när vi åkte ner så började jag läsa den. Och jag kunde inte sluta. Så säger många om böcker, men jag är helt seriös. Det är egentligen galet att skriva en självbiografi när man är 15 år gammal, eller hon började då i alla fall.

Men jag har läst mååånga böcker och det här är bland det vackraste jag läst. Jag skulle också vara så smart som hon är. Hennes tankar och resonemang är helt galet fantastiska. Och hon är grymt stark som person. Varenda ord i den här boken spelar så stor roll och ger så mycket inspiration.

Jag vill också skriva en bok om mig själv. Det ska jag göra innan jag dör. Det har jag alltid velat, och nu blev jag plötsligt väldigt sugen på att göra det med en gång. Kan hon kan jag. Hennes liv har i och för sig varit väldigt mer spännande än mitt, men det har hänt en hel del saker i mitt liv också. Sånt som jag skulle vilja skriva av mig en gång för alla. Fy i helvete va grymt att skriva en bok. Det gör inget om ingen gillar den. Bara den blir publicerad så att jag kan stå där och hålla i den.

När jag började fundera på det här i bilen, om att skriva en bok, så kunde jag inte låta bli att börja fundera på min framtid. Det finns så mycket man kan göra, och nu när skolan tar slut så vill man liksom göra allting på en gång. En sak jag har kommit fram till är att jag ska åka hit och jobba. Med vad vet jag inte. Vad som helst. Hästar vore ju grymt. Jag vill också stänga in mig i ett rum i tre månader och skriva en bok. Det skulle vara hur coolt som helst att från börjar till slut skriva en alldeles egen bok.

I Miles to Go står det såhär..:
The dreams that you hold for your future are what you dream about at night. They're always at the back of your mind. They're what your heart desires. They keep you going. Accept reality and have a backup plan, but always follow your dreams no matter what.

..och:
Even the hard times are part of your life story. If you acknowledge them and move past them, they eventually add up to the experience that makes you wise.

Typ det vackraste och mest inspirerande jag någonsin läst ur en bok. Från en tjej som är yngre än mig. Inte så mycket yngre, men ändå. Jag tror inte jag behöver skriva mer nu än att jag älskar den här boken.

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0