update from da hästbuss

Vad hände med läsarna jag en gång hade? Det är ju nästan så att man smågrinar lite grann.

Igår var vi som sagt på Valla med Glideslope. Hängde med brudarna, Kurre och pratade OS med Micke - även fast jag inte kan ett skit. Hästarna i stallet gick bra, Ragtime vann första loppet, Turning Radius var 3:a. Marcus var 2:a med Glideslope, som gick som en klocka. Ingen tendens alls till galopp. Grattis - du är officielt en travhäst! Nej, men kan kanske skulle kunna ta och lära Bob ett och annat i hagen. Anmälde till Valla igårkväll när vi kom hem och jag kom med på noll poäng. Mickas ska köra Stampan i samma lopp och Marcus Sliding. Jag hoppas bara på att Etoo Bob kan vända lite halvsnyggt från spår 2 och TRAVA hela loppet. Då blir man happyface.

Precis när syskonparet varit ute och värmt så ramlade Express Amok ihop nästan vid utfarten. Tony körde mot sjukhuset, men han hann inte så långt. När vi skulle och till L&L så låg hästen där med blod i munnen, alldeles stendöd. Det var faktiskt lite halvhemskt att se.

Nu sitter jag faktiskt i hästbussen med Mikaela, Klara, Marcus och deras morfar som kör bussen. I skåpet står United och vi är påväg till Örpen. Den här dagen har varit lite galen. Åkte till skolan halv 9 imorse, hade hål till 12 så jag jobbade en timme på webdesignen och åkte hem. Fixade vattnet. Jag och Klara åkte vidare till Bålsta, tankade, försökte få min bil att gå framåt i halkan, åkt kinalunch, stannade hos Linda och hämtade pengar till Klara och brumade hem igen. Höade, gjorde klart maten, tog in hästarna och brumade till skolan och hämtade ungarna (jag känner mig så vuxen när jag säger så).

Jag har alltså inte varit stilla en sekund idag. Men nu är det busschill en stund som gäller.




Röd = KÖÖÖÖÖR - Svart = KÖÖÖÖÖR inte lika fort.

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0