update from the stable

Igår hände det mycket. Satt ner i en kvart, och de tog mina knän lite härlig stryk av. Fixade stallet på nolltid. Lotta körde en heldag och kollade igenom lite hästar. På morgonen var Ahlblom på besök med Primavara och Johanna med sitt varmblod. Roligt att träffa henne igen faktiskt :)

Bobban kollades igenom lite lätt, kändes dunderfin. Jag körde Jackpot på morgonen. Körde. Fort. Det är typ helt galet bra. Jag har inte kört honom på säkert ett år, och så selade jag på, åkte ner till Vallen och körde rakor. Fy faan va grym jag är alltså! Jag ger aldrig upp.

Grejade och fixade hela dagen och klockan 16 var det dags att åka in till Valla med Image. Det blev väl egentligen helt fel, loppet var jättekonstigt och hästen blev alldeles för pigg i dödens. Så kan det gå ibland. Vi åkte hem nästan på dirren efter loppet och med en McD-middag på det så somnade jag och Mickas som stockar.

Var hemma från plugget idag med. Fixade stallet, både halmade och spånade upp alla boxar. Madde var på Mälarkliniken med Molle som såg mycket bättre ut och får nu stå i konvalecenthagen. Gissa om det var en glad kille som skuttade ut? Körde på lite med Perfect idag, galopperade typ i 2.10-fart.. Emma fick ta fram sina gamla ponnykunskaper och köra häst på riktigt!

Det blev inge Örebro idag heller.. Inte med de ovädret som ska komma. Tänker inte riskera mitt liv för sista loppet med fem lax i förstapris. Jag red långsamt på honom istället, gick kanon.

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0