varför bor jag i det här landet

Idag gick vi upp vid halv 8 och tog ut hästarna. Klockan 10 var vi färdiga i stallet och åkte ut med första turen. Jag red Jackpot runt Önsta och galopperade i snön på rakbanan. Gud vad han älskar det! Hästen skulle behöva bo på Nordpolen eller nåt, snön gör honom faktiskt mycket lugnare när det tar emot lite.


Jacke-Packe.


Andra körde vi 3-årsmärrarna. Perfect har gått med en framsko två gånger och varit lite smått lysande. Idag var en av dom två gångerna. Visst galopperar hon när det går fort, men hon höll ändå samma tempo som Nasse. Jag körde tom ikapp henne. Bara för att vi pratade om att hon skulle betäckas när vi selade på så sprang hon som en toka. Kanske förstår dom vad vi säger trots allt.

Vi fixade allting tidigt idag eftersom det ska bli så dåligt väder. Jag masserade Bob ett bra tag när Perfect stod på torkning. Praktikanten var här idag med. På en lördag. Sista dagen dock. Nu har vi precis ätit lunch och jag håller på att somna i soffan. Sitter framför liven på tv:n. Lördagen kan inte bli mycket bättre.

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0