är det såhär man provocerar travfolk?

Okej. Jag måste få ge på mig ett ämne som äcklar mig. Det kommer säkert tyckas stötande av vissa, men en blogg är väl till för att provocera. Vissa kommer säkert tycka det är urlöjligt. Men det skiter jag i. Och hörrni. Försök i vissa meningar att känna min ironi.

Wången. Travubildningarnas Mekka där man lär sig precis aaaaaallt om sporten som vi älskar. Ett ställe som jag aldrig kommer förstå mig på. Det äckligaste stället jag någonsin hört talas om. För vad gör folk där liksom? Ligger runt och dricker hembränt? Internetnörd som man är så har man ju snappat upp en hel del. Uppdateringar på bilddagboken. Statusförändringar på facebook. Precis ALLA som går/har gått på Wången verkar avsky stället. "Åh, vill inte tillbaks :(" "HEM PÅ FREDAG!! :D" "Sjukt less på Wången!" Jag kan göra citaten ännu fler om ni vill. Men jag tror inte ni vill det.

Vad är tjusningen med att vara på ett ställe där man inte vill bara och inte lära sig någonting? Okej, nu överdriver jag, man lär sig väl saker och blir kvalificerad hästskötare. Men ärligt talat, men bryr sig om man är kvalificerad eller inte. Det är inget bevis på att man är duktig. Jag tror man lär sig 10 gånger mer att vara hos några tränare i stället för att slösa bort 3 år på att ligga i en soffa och inte plugga.

Nu drar jag alla över en kam. Men det är så mitt huvud funkar. Oftast. Det jag vill säga är att stället äcklar mig. Jag mår illa bara jag tänker på det. Jag är så stolt att inte Mikaela vill börja där. Och jag känner ett sådant medlidande för Marcus som måste tillbringa 10 långa veckor i helvetet när han bestämt sig för det.

Bläääääääää!



XOXO, Emma.


Kommentarer
Postat av: Amanda aka Amzie

vet en tjej som gått på wången som inte ens visste vad ett böjprov var :S

2010-01-05 @ 18:52:14
URL: http://amzie.blogg.se/
Postat av: m

Det är bara att inse, hästerfarenhet kan man bara få genom att slita dygnet runt hos folk som faktiskt kan någonting ;)

Säbyholm är ungefär lika bra...not!

2010-01-06 @ 11:31:55
URL: http://matildas.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0