gotlandsupdate

Sämsta uppdateringen. I måndagsmorse rullade bussen mot båten i Nynäshamn och vid 10 var vi framme på Gotland. Lastade våra tre pållar, Tyson, Image och Dollar som Sandra hade med sig. Åt SM-lunchen och sen åkte vi ner på stan i hettan och åt glass vid hamnen.

Värmde Iva två gånger, personligen tycker jag det var alldeles för mycket och jag tror faktiskt hon orkat lite till om vi inte värmt så mycket.. Men så är det när man kör andras hästar. Nåväl, Tyson var, som vanligt, helt outstanding och vann hur enkelt som helst. Jag körde galopp in i första kurvan och det går inte i sådana här snabba lopp. Jag var först utan på 45 och det är jag ändå hyfsat nöjd med. Hästen gick bra, men jag tycker det kunde varit lite mer go i henne med mindre värmning.

Jag kastade mig av henne efter loppet och värmde Image på rakbanan, som kändes hur fin och smidig som helst. Av med långsamhuvudlaget och ut i loppet. Mikaela var tvungen att gå 900 kvar från sist utvändigt då den framför kallnade. Hon var grym, gick i tredjespår hela vägen och var ändå 2:a. Fan att det inte blev en dubbel :)

Sprang till Sandra, kastade upp henne på Dollar och gick ut. Först blev det omstart och Emelie Knutsson flög av då en idiot som hoppade tog rätt ut. Men det gick bra tror jag, hästen travade två varv ovh efter mål så vände hästen upp själv och joggade tillbaka. Han fick publikens jubel, trots att han vann utan ryttare.. Haha ganska gulligt faktiskt.

Sandra hade nr 15, efter första kurvan blev det galopp då hon gick upp i rygg och blev tjurig. Men han såg fin ut i alla fall. Duchade med Daniel Olsson i omklädningsrummet, lånade ut min borste till nån lite halväcklig snubbe (ja, jag slängde den), klädde på oss och åt middag som vanligt på Barbeque Garden. Sist SM-middagen, kändes lite småhemskt, men skönt också.

Sov i stallet på Tysons vinnartäcken, eller sov var väl att ta i kanske. Gick upp halv sex och båten gick starx efter sju. Var helt död igår och sov några timmar på dagen. Nu har vi precis hämtat Marcus dress på gården och är påväg mot Lindesberg med Bob :)



XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0