that horse made me cry

Dålig på att blogga igen. Så blir det när man inte riktigt orkar. Jägersro var lite smått grymt. Tyson inbefriade sitt favoritskap och vann sitt absolut sista lopp i livet. Känns lite konstigt, men samtidigt så skönt för hästen. Vilken otrolig karriär han har haft och vilken glädje kan gett oss i flera år. Han är den häst som fått mig, Klara och Mikaela att gråta som små barnungar :)

Vi åkte hem i onsdagsmorse, var hemma vid fyra. Tog in hästarna, duschade och sedan rullade vi vidare mot Valla. Hjälpte TZ lite grann och såg näår Mikaela var trea med Cruise:an. I torsdags var vi hemma hela dagen och körde långsamt med allihopa. Jag låg vaken halva natten för att köpa iPhone 4 som släppte klockan tolv, men det gick inte eftersom jag skrivit in mitt personnummer och inte mammas. Så nu är det en månads väntetid, minst!
Snacka om att man blev lite tjurig.

Igår var jag i stallet tidigt och fixade. Körde ett heat med fem stycken och jag körde min egna - som kändes jättefin. Tog in hästarna som var ute vid ett och vid två rullade vi mot Romme med Luffsan och Fritz. Sov nästan hela vägen upp och när vi kom fram och de skulle ut och värma så började det spöregna.. Nåväl, de sket Luffsan i och vann huuur enkelt som helst på 25,5 :) Klara körde old-style-Mikaela i segerintervjun och Fritte var fyra med Matte som körde på saftey efter två galopper.

De anda åkte hem efter loppet, men jag stannade med Sandra och hjälpte henne med Dollar som hon skulle rida i lopp elva. Det var hästens sista chans, han hoppade dock. Han är elva år så han skulle få bli ridhäst nu. Lite smådystert blev det men resan hem gick bra med godis och spotify :) Landade hos Melander strax efter två och sov till tio imorse.

Ikväll vankas det party!

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0