ett g-

Montékvalade Bobban idag. Han får ett svagt godkänt tycker jag. Körde honom först i långvagn, hade damp och skyggade för typ allt. Sen gick jag in, drog på sadeln för att rida ett varv. Vände upp vid tavlan och han gick iväg hur fint som helst och kändes jättefin. Jag jag travade förbi mål och skulle vända upp. Stället för att sakta ner till skritt så vände jag i trav, han gjorde en tvärvändning och jag flög av. Hahahah, men jag landade på fötterna och tappade honom inte så jag gick hem med honom bakom banan. Bara mitt fel.
Han är så muppig när man rider, känner väl att man inte har samma kontroll som i vagnen och då leker han bara med mig. Skyggar för allt och när vi skulle ut till loppet så skulle han inte gå ut ur stallet.. Nåväl.
Voltade som ett arsle, gick iväg bra och låg en bra bit bakom sulkyhästarna hela vägen. Eftersom han fick gå ensam så blev han så jävla seg så det var när galopp in i sista sväng. Men när de kom en häst, som hoppat i början, på utsidan in på upploppet så svarade han okej tycker jag. 22,1 landade vi på och det blir som sagt ett svagt godkänt. Med en kortare käk, skoryck + tyngre boots och en lite mer tränad Emma så ska det nog bli bra :)

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0