hästbussfunderingar

Nu sitter jag i häsrbussen och har inte så långt kvar till Kalmar. Där bak står Lufsen, Tyson och Angel - förhoppningsvis laddade. Jag har funderat lite på en sak nu (man har ju inte så mycket att göra i en hästbuss..). Alla har vi ju ställen där vi trivs lite extra, i sängen, i soffan framför en film eller bakom en hästrumpa. Jag trivs alldeles utmärkt på alla dessa platser, men det är någonting speciellt med hästbussen. En liten magisk känsla sådär. Man sitter här, med lite utrymme för benen, käpprakt säte och med en ac som inte funkar. Men ändå är det så underbart. Man läser lite, kollar på datorn och dampar på att internet hoppar ut hela tiden. Somnar en stund, vaknar av att man dregglar på rutan. Stannar på macken och köper massa onödigheter. Jag älskar att åka långt helt enkelt. Hm :)

Igår var det en riktig segdag. Hästarna kom ut sent, vi åt lunch och bara va. Oscarsson och familjen Gabrielsson Bladh var ju också kvar efter midsommar så de va mysigt. Har massa bilder att visa sen. Gick ner till stallet vid halv fem på eftermiddagen och mockade och tog in hästarna. Körde jobb med Gliden som kändes fin efter att ha varit lite stel och knackig. Packade och fixade i stallet, var inte uppe fören efter nio på kvällen.

Imorse gick vi upp 03.16 och de kändes lite sjukt. Exakt en timme efter rullade bussen och nu har vi typ bara en timme kvar tror jag. Nu ska jag lyssna sönder gamla, fina Samson lite till :)

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0