HATAR fortfarande att blogga på mac..

Vilken dag. Åkte mot Vallen efter ett någon gång. Fint väder var det när vi kom och vi hjälpte till lite med hästarna från gården först eftersom så många gick i samma lopp. Vägde mig, ett kilo mindre sen kvalet :) Image gick ut i lopp fem och strax innan de så blev det värst ovädret. Det SPÖregnade och ÅSKADE SATAN, jag har aldrig hört ett så högt ljud i hela mitt liv tror jag! Helt galet, det var liksom precis ovanför våra huvuden. Bob, som skulle ut och värmas direkt efter Mickas lopp, blev stel som en pinne så jag väntade ett lopp istället. Image gick i alla fall bra tycker jag, blev hängande och fick dödens. Först utan vart hon på 16,2. Vet inte om de är så bra, godkänt kanske då.

Blev lite småstressigt till mitt lopp, men vi fick på allt och var i tid. Lugn och fin, käkade på, vände upp och skulle göra provstart. Redan då kände jag att de här går inte. Hade ryckt skorna och han fick inge fäste alls på den superlösa banan. Vi kan också konstatera att han inte är någon montéhäst, han blir alldeles för uppjagad och lägger inte ner sig i grejerna alls. Han hoppade tre gånger på typ 350 meter och jag red in på en gång. Var helt tokig när jag skulle hoppa av och väga in, stegra och hade sig. Som sagt blev han stressad så vi skiter i montén. Väldigt tråkigt, då jag känner att jag inte kommer få rida någonting utan egen häst, men vad ska man göra.. Bara att sätta upp sig och hoppas på det bästa antar jag.
Hittade ett bra lärlingslopp den 3 på Eskils som jag anmälde till i alla fall :)
XOXO, Emma.

Kommentarer
Postat av: sara

Man vet aldrig förens man prövat! :D hihi

Puss

2010-06-18 @ 23:17:03
URL: http://nattstad.se/meandoll

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0