update elitloppet

Herregud. Hur ska jag ens kunna förklara de här helgen för er? Den har varit helt jävla fantastisk! Nu ska vi försöka bena ut den lite här..

Fredag: Var nere i stallet på morgonen för att sedan dra oss in mot Valla. Det blev en väldigt kort vistelse där, men vi hann se nästan alla lopp. Vi dog lite när det var en amerikansk speaker i högtalarna och jag rös i högan sky. Vi drog hem, hann köra fort med Bobby som kändes fin. Upp och böt kläder för att dra oss vidare mot auktionen. Härlig kväll, dock inte för Christer som blev sparkad när det inte var så många kvar att visa. Somnade väl vid ett-tiden någon gång.

Lördag: Fixade stallet på nolltid och drog oss in till Vallen. Vi fick se när Photocopy vann sitt Sweden Cup-försök och var trea i finalen. Vi hängde nästan bara på stallbacken och mös runt bland alla vackra djur. Vi drog oss hem på kvällkvisten, tog in hästarna och fixade klart det sista. Sedan drog sig jag och Matilda hemåt. Med en halv pizza var i magarna fixade vi oss i lite smått panik och drog oss in mot staden. Träffade Freddan och hennes kompis Madde på tåget. Vi var rätt sena in, och innan vi drog oss mot Elitloppsfesten så gjorde vi ett litet stopp hos nån militärsnubbe på Karlbergs Slott som var lite random. Jag och Matilda drog sedan för att köa i typ 100 år. Dock hade vi så grymt jävla roligt där inne sen. You made my night girl! :) Var väl hemma vid 3..

Söndag: ..och jag hann sova en timme innan jag skulle upp igen. Gick alltså upp vid 4, käkade banan och drog på mig kläder. Fixade lite i stallet och klockan 7 var vi inne på Valla med ponnysarna. Värmde bra förutom Angel och inte gick någe vidare i loppet heller och slutade sist. Matte var grym bakom Luffe, jag höll på att skita ner mig lite grann. Tyson var ännu grymmare och vann huuur enkelt som helst :) Jag och Klara skrek och grinade, selade av hästen och chillade lite på prisutdelningen.
Jag kan liksom inte berätta allt men något som jag är imponerad över är Montéeliten. Vilken grym prestation, bland det värsta jag sett! Fy faan säger jag bara.
Satt mest på stallbackläktaren hela dagen. Örjan körde en riktigt Örjan i försöket och Iceland kom vidare till finalen. Fram och tillbaka med kuskval, och det slutade med Takter. Och vilken succé. Jag börjar nästan gråta bara jag tänker på det. Jag kan fortfarande inte fatta att HAN VANN!! Helvete va coolt. Vi jobbade satan på upploppet och grinade över mål. Kan ni fatta att han vann ELITLOPPET? Jag har fortfarande inte gjort det..

Vi blev kvar på Valla hur länge som helst, fotades och hade oss. Var hemma vid åtta-tiden tror jag? Fixade klart stallet, böt om, och drog oss mot Enköping. Där hade vi ett abonnerat ställe och vi skålade med skumpa och åt grymt god mat. Så lyckat :) Var väl hemma vid ett någon gång och somnade som stockar.

Måndag: Sovmorgon till 10, stallet och kinalunch innan vi drog till Romme med Image, Versace och Windshear. Stallet var uppklätt med björkris, ballonger, och det bjöds på Iceland-tårta som Linder gjort. Fint gjort av Romme tycker jag! Mikaela hade ingen tur och slutade opl. Var väl hemma vid ett ikväll med och imorse var det inte lätt att gå upp. Men framgångarna lever man länge på :)

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0