astra <3

Sitter uppe i huset framför Mikaelas dator, lite propmätt sådär. Igår hade jag inga lektioner så jag hängde i stallet hela dagen. Efter lunch körde jag tre hästar på bandet en timme var. Städade lite i stallet och smörjde (grattis!) alla mina lädergrejer som jag äger och har. Mycket nöjd tjej.
Vid tretiden när hästarna var intagna gasade jag iväg mot Bro och hämtade Totte. Vi åkte sedan till andra sidan stan, Segeltorp, för att provköra min älskade Opel Astra - som var en sexväxlad diesel, precis en sån som jag vill ha. Den hade inte alls högt motorljud, tvärtom! Den gick galet tyst och galet bra. Så det blir nog den trots allt nu :) Fast jag får den inte förens i slutet av maj, början av juni men det gör ingenting.
Vi var i alla fall inte hemma förens 20.30 så jag duschade, kollade på ett FG-avsnitt och somnade sedan som en stock. Idag började jag aldrig skolan *host* och nu sitter jag alltså i köket och väntar på att Mikaela och Elin ska bli färdiga i skogen eller nåt så jag kan hämta dom.
Nu har det föresten kommit med en ny regel om att man i slutet av sin montélicenskurs ska ha ett fystest, där man bl a ska springa tre km på 15 minuter osv. Skitbra! För att rida måste man orka och får vi in sådana här typ av grejer redan när man tar licensen så kanske folk börjar förstå att man måste träna för att orka rida. Det gav mig själv en tankeställare också.. Jag hatar föresten mac, man kan inte hoppa över rader! Därför får ni hela min underbara text i ett stycke :)
XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0