helgen

Oj vad jag glömde att blogga i helgen. Eller jag har faktiskt inte haft så mycket tid. Igår var det full rulle i stallet hela dagen, körde fort med världens lataste Houston i första. Sen gick Nasse och Perfect tillsammans med Tyson, körde 33/1200 m med Perfan. Va bra tycker jag med tanke på att banan var ganska tung.

Var klara vid 16.30, skyndade oss upp till huset och fixade oss. Var vid Arlanda 18.30. Käkade den sedvanligt äckliga middag, gjorde en avstickare till ett mycket nedsläckt Donken pga Eart Hour, gick tillbaks och skulle äta kladdkakan, som var allt annat än kladdig.. Prisutdelningen var först iår, hästarna fick massa priser och Mikaela blev Årets Kusk i sin kategori. Härligt!

Efter middagen hängde vi i baren och vid tolvsnåret började vi rulla hemåt. Imorse var vi uppe med tuppen om man räknade med vintertiden, fixade stallet och körde jobb med en varsin ponny. Jag körde Tysse, första jobebt för året, kändes lika lat och flexibel som vanligt.

Alla drog in till Valla med Gliden, som VANN idag! Skitbra va han, gick tredjespår från näst sista kurvan, fjärdespår genom sista kurvan och vann lite lätt sådär. Hoppas Bobban kan lära sig något av den snubben.. Jag åkte i alla fall inte till Valla. Jag och mamma rullade till Enköping för att köpa Bobs magtjohesan, men det var stängt. Vi åkte vidare till Västerås, åt buffe på Pizzahut och kollade i massa affärer. På vägen hem stannade vi i Enköping på Åhléns och Ica Maxi. Haha jag och mamma blev galna på Ica, stod i en sån där automat som man brukar köpa tuggummin i när man var liten för att få en av varje av mobilsmycken med Barbapappa. Fick alla förutom två faktiskt.

Handlade mat, och nu sitter jag framför tv:n och har precis kollat klart på travet. Hungrig är jag också. Här kommer lite bilder :)


FKG = fjortis-kg i baren.


Mycket finare priser iår med foton på.








Efter middagen blev det party på Ica Maxi.




Mobilsmyckena, som jag ändå inte kommer använda. Haha!

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0