i'm a bad trainer

Kanske ska man typ förklara sig lite. Eller nåt. Var ju på Valla i onsdags. Det blev fel på atgs datasystem eller någonting så allting blev nästan en timme försenat. Kändes extra härligt när man hade sista loppet.
Hästen kändes som vanligt i värmningen, kanonladdad.

Åkte ut i loppet. Kändes kanonfin, orkade knappt hålla hästen. Tog det hur lugnt som helst, travade fint i väg men det blev en omstart. Gjorde likadant igen i den giltiga och fick i iväg hur stabilt som helst. Låg sist utvändigt hela vägen, gick på botre lången, tog bra och så in i sista kurvan så dog hästen på två steg.

Vet inte vad jag ska säga, förmodligen att jag tränat för dåligt. Hästen är dessutom mycket bättre om han får gå barfota r.o, men det är ingen bortförklaring till varför han stannade. Trots allt är jag glad över att han faktiskt travade. Hade ett par lätta boots fram och glömde tungbandet. Det verkade ju inte ha någon betydelse.

Nu har vi ätit lunch och chillar lite. Jag chillar på köksgolvet. Ska bara köra Perfect idag. Jackpot får stå, han var totalt dum i huvudet igår, drog med mig flera gånger. Ikväll ska jag ta nån millimeter på mitt hår och glo på Alice i Underlandet med massa folk. Härligt!

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0