travupdate again

I fredags var vi på trav. Redan vid halv tolv rullade bussen från oss med Sharpness där bak. Åkte till gården i Enköping, lastade på henne på den blåa bussen plus fyra hästar till därifrån. Medan vi var därute så dog Redefine. Bara slutade andas. Det var faktiskt hemskt och se hur hon led, låg där i boxen och andandes.. Dock gick det rätt fort. Stackars. Typ cancer eller nåt.

Vi tog nya tag ändå. Två premiehästar, Side Effect klarade det jättebra och Connected, som jag selade, gick det sämre för. Ruskigt stor och tung häst som ligger efter de andra i träning och orkade inte riktigt. Han är nu den enda av tvååringarna som inte klarat premiet. Crazy good!

Sen var det Disengagement i lopp ett. Satt fast bakom en som kallnade totalt, men var ändå hur bra som helst. Efter det käkade vi, fixade lite stuff innan det var Sharpness tur i lopp nio. Hon var jätteseg, inge go i henne alls och tröttnande in på upploppet efter ett smörlopp tredje utvändigt eller något sånt. Dock hostade hon efter loppet när jag gick med henne..

Sist ut var Nisses häst som var femma i mål med allt kvar. Åkte hemifrån tolv och var hemma vid tolv igen. Igår hade vi sovmorgon till tio, sen körde jag, Klara och Nathalie långsamt med hästarna och fixade. På kvällningen drog vi till Willys, handlade onyttigheter, skrattade i soffan hela kvällen och somnade till Dear John.

Idag var jag själv i stallet på morgonen innan Nathalie kom. Jag körde långsamt med två, och fort med två. Så alla gick förutom Image. Braaa! När jag kom hem tvättade jag bilen också. Här ligger vi i! Nu är jag dock ganska slut som artist och funderar seriöst på att lägga mig i sängen.

Sparks Fly - Taylor Swift

XOXO, Emma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0