jag är fanimej bra på det här

Jag ligger i min säng, lyssnar på musik och känner hur ögonlocken bara blir tyngre och tyngre. Idag insåg jag att jag saknar att skriva. Jag saknar verkligen det. Sitta och analysera varenda litet ord och få till den rätta rubriken (som jag fortfarande suger på..) och den där lilla extra knorren på slutet.
Jag vill att min hjärna ska få arbeta lite andra grejer än hästar, hästar och.. Hästar.

Det spelar ingen roll vad. Kanske ska jag börjar plugga igen? Försöka skaffa ett jobb på någon av mina praktikplatser? Eller varför inte skriva en bok? Alla de där tre sakerna är stuff som jag vill ha prickat av på min livslista innan jag dör. Man kanske ska ta tag i det där snart? Inte vet jag. Det ändå jag vet är att jag är less på att den enda gången jag använder min hjärna och mitt skrivsätt är nu, när jag bloggar. Och vilken jävla utmaning det är liksom. Not.

Nu börjar falla tillbaka lite på den här paniken över mitt liv. Faktiskt. För jag tänker hela tiden att jag inte vet vad jag vill. Men nu när jag läser vad jag själv skriver så verkar det ju faktiskt rätt självklart?! Hahah, jag orkar inte med mig själv. En sak har jag dock lärt mig om mig själv. Jag älskar att skriva. Jag älskar att uttrycka mig i ord. Jag har, och kommer alltid att vara bättre på att uttrycka mina känslor genom att skriva. Prata är liksom inte riktigt min grej. Men skriva - det är jag fanimej grym på!

Like A G6 - Far East Movement, The Cataracs, Dev.

XOXO, Emma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0