jag är i alla fall stolt över dig. över oss.

Förlåt. Jag vill inte skrämma någon med mina tankar. Men ibland så osar det bara upp. Jag skäms så mycket. Jag hatar mig själv. Tänker jag på dig varje dag? Jag vet inte. Jag minns inte. Det är hemskt. Fy fan vad hemskt. Men jag är ju en sådan där person som förtränger. Jag är grymt bra på det. Men är det meningen att jag ska göra det? Vet inte. Orkar fortfarande inte ta tag i mina känslor.  Efter sju år. Eller är det sju år sedan mitt liv gick i spillror? Gud. Jag vet inte. Jag kommer inte ens ihåg det. När jag någonsin bli återställd? Förmodligen aldrig.
Jag har ju lärt mig att leva med känslorna. Det är borde vara förbjudet. Men jag verkar ha accepterat det. Av någon konstig jävla anledning. Jag vet inte hur jag annars ska bete mig.

Det händer hemska saker i folks liv varje dag. Man missar bussen. Man får sparken. Man får en allvarlig sjukdom. Man mister någon man älskar. Det händer alla. Så varför ska det vara så jävla synd om mig för? Jag är inte ensam. Men ibland känner jag mig som världens ensamaste lilla flicka i den stora stygga världen utan trygghet. Jag faller, men det är ingen som fångar mig. Det finns folk som inget annat vill än att hjälpa. Det är jag evigt tacksam för, och jag älskar er för att ni bryr er om mig. Verkligen. Men jag har klarat det här själv sedan jag var tolv år. Varför skulle jag då inte fortsätta med de. Be stong Emma. Jag vet ju att jag kan. Eller? Det är efter alla dessa år fortfarande grymt jobbigt att prata om det här. Det är tufft att se foton. Bara någonnågon säger det där magiska ordet "pappa" till mig så blir jag tårögd. Men ibland är det oundvikligt att inte höra.

Ändå kan jag inte låta bli att le. Le för det vi hade tillsammans. Le för att du gav mig liv och styrkan att fortsätta. Du uppfostrade mig till den jag är idag och det är jag så stolt över. Du gjorde mig till en bra människa som älskar livet. Varför gjorde inte du det? Vad som än händer så är du min idol, min hjälte. Du kommer alltid vara min älskade pappa. Och jag älskar dig av hela mitt hjärta.


Jag älskar den här bilden. Bara för att det är du och jag :')

XOXO, Emma.


Kommentarer
Postat av: sara

Jag är också stolt över dig.

2010-10-08 @ 10:55:26
URL: http://nattstad.se/meandoll

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0